A Zala Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara újabb mérföldkőhöz érkezett tegnap, amikor megalakult a Marketing Klub a vállalkozásfejlesztési program keretében. Az alakuló rendezvény vendégelőadója Filó Angéla Katalin volt, aki neves Marketing Mentorként osztotta meg ismereteit és tudását a résztvevőkkel.
Az eseményen Ódor Péter, a Marketing Klub vezetője köszöntötte a kehidakustányi Zala Springs Golf Resort előadótermében összegyűlt vállalkozókat. Hangsúlyozta, hogy a klub célja olyan vendégelőadókat meghívni, akik kézzelfogható, gyakorlatias tudást tudnak átadni a kis- és középvállalkozásoknak. Az esemény központi témája a közösségi médiában rejlő lehetőségek voltak.
Filó Angéla évek óta foglalkozik vállalkozások digitális fejlesztésével és személyes márkájuk építésével. Előadásában kiemelte, hogy a vállalkozóknak otthonosan kell mozogniuk a közösségi médiában és használniuk kell a mesterséges intelligenciát a napi tevékenységeik során. „Nagyon fontos, hogy a mesterséges intelligenciától és a közösségi médiától ne féljünk, ne tartsunk tőle. Ez most egy új hullám, egy új trend, ami a hétköznapjaink része lesz, ahogy telik az idő. Alapvetően a vállalkozóknak azt kell megtanulniuk, hogy tudnak stratégiát építeni, és hogyan készüljenek fel azokra az időkre, amikor esetleg nem lesz akkora az árbevétel, nehezebb a piaci környezet, szigorúbbak a szabályozások. Viszont azzal, ha jól tervezik a hétköznapjaikat és a kommunikációt, pontosítják az akciókat és üzeneteket, sokkal válságállóbbá válhat egy cég. Végül, de nem utolsósorban a csatornák kiválasztása is nagyon fontos. Az hogy kinek melyik digitális csatorna működik – Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, LinkedIn – kísérletezés után dől el, de ha ez kiforrja magát, az értékesítési folyamat egy olajozott marketingstratégiává válik, és nem lesznek akkora nehézségek, nem lesz kudarc, hanem sokkal jobban tudják tervezni a jövőt a vállalkozók” – mondta Filó Angéla.
Az előadó külön kiemelte a mesterséges intelligencia jelentőségét, amely segíthet a bejegyzések és digitális tartalmak gyors és egyszerű elkészítésében mely akár 30%-os időnyereséggel is járhat. Jelentős versenyelőnnyel jár hiszen lehetővé teszi, hogy a felszabaduló időt a vállalkozás más területeire fordítsák, így még hatékonyabbá téve a működést. Hangsúlyozta, hogy a közösségi média és a mesterséges intelligencia soha nem látott lehetőségeket teremt ma a vállalkozások számára. Az online térben a megfelelő ügyfelekhez gyorsan és hatékonyan lehet eljuttatni egy-egy márka üzenetét, ami a bevételek növekedéséhez vezethet.
A Zala Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara Marketing Klubja a jövőben több hasonló összejövetelt és workshopot tervez, célul tűzve ki azt, hogy minél több vállalkozót támogasson a digitális térben való sikeres megjelenésben.