A Gazdasági Versenyhivatal sajtóközleményében arról számolnak be, hogy vizsgálatot indítottak a bankautomatákat (ATM) üzemeltető Euronettel szemben.
A feltételezés szerint az Euronet Banktechnikai Kft. valószínűleg megtéveszti a fogyasztókat, mert az általa üzemeltetett ATM-ek felhasználói felületén félreérthetően tünteti fel a fogyasztók számára az egyes elérhető szolgáltatásokkal összefüggő lényeges információkat. A GVH észlelte ugyanis, hogy 2023 júliusa óta a bankautomaták kezdőképernyőjén csupán a „készpénz és egyenleg”, illetve az „egyéb” lehetőségek kerülnek felajánlásra, ezzel azt a benyomást keltve, mintha a készpénzfelvételre és az egyenleg-lekérdezésre csak együtt, mindkét szolgáltatás díjának megfizetésével lenne lehetőség, holott az „egyéb” kategórián belül külön is igénybevehetők az egyes szolgáltatások.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti azt, hogy a vállalkozás jogsértést követett el, csupán a tények tisztázására és a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárásra biztosított időtartam három hónap, mely indokolt esetben kétszer, egyenként maximum két hónappal meghosszabbítható.