keresés a weboldalon

Zala Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara

A kreatívipar

Az Európai Bizottság 2010-ben jelentette meg Zöld könyvét a kulturális és kreatív iparágak (a továbbiakban KKI) potenciáljának felszabadításáról címmel, melyben a kreatív iparágra a következő definíciót adja: olyan iparág, melynek alapanyaga a kultúra, kulturális dimenzióval bír, az általa előállított termék viszont funkcionális.

Az UNCTAD (United Nations Conference on Trade and Development) 2004-ben hirdette meg a kreatív gazdasággal foglalkozó programját és 2008 óta jelentet meg éves jelentéseket a kulturális és kreatív iparágról.

Magyarország által 2020-ban meghirdetett, 10 évre szóló Kreatívipari stratégia célja a kulturális értékek és szellemi termékek létrehozásában szerepet játszó kreatíviparra, mint önálló gazdasági ágazatra való figyelem felhívása volt. Az értékláncok összefűződése a K+F, a tervezés, a logisztika, a marketing, termelés és szolgáltatás területeken a kreatívipar részvételével egyre magasabb hozzáadott érték teremtéssel jár együtt. A kreatíviparban előállított hozzáadott érték növekedési üteme az egyik legmagasabb az összes gazdasági ágazatot tekintve.