keresés a weboldalon

Zala Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara

Minden gazdálkodó szervezet számára szükséges piaci minősített elektronikus aláírás

Az Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés (AVDH) szolgáltatás 2025. október 31-én véglegesen megszűnt, így 2025. november 1-jétől minden gazdálkodó szervezet képviselőjének minősített elektronikus aláírással kell rendelkeznie az elektronikus ügyintézéshez és nyilatkozattételhez. 2018. január 1. óta minden gazdálkodó szervezet köteles elektronikus kapcsolattartásra, nyilatkozatot pedig kizárólag a vezető tisztségviselő vagy meghatalmazott képviselő tehet, minősített elektronikus aláírással hitelesítve.

A Cégkapu ügykezelő nem jogosult nyilatkozatot tenni – a Cégkapu csupán kézbesítési szolgáltatás, hasonlóan a postához –, a benyújtás előtt a képviselőnek alá kell írnia a dokumentumot. A DÁP eAláírás csak természetes személyek magáncélú használatára alkalmas, nem képviselheti a gazdálkodó szervezetet. A megoldás piaci alapú minősített elektronikus aláírás beszerzése, amely mobiltelefonon, alkalmazással használható chipkártya és PC nélkül, ezzel megtakarítható az utazás, a papír, a nyomtatás és postaköltség.

Ajánlott szolgáltatók többek között a Microsec Zrt. (e-szigno.hu), a Netlock Kft. (netlock.hu), valamint a FlintSign (Lippert Kft. – InfoCert, flintsign.hu), de bármely uniós minősített bizalmi szolgáltató terméke használható. Érdemes ár-érték arány, rugalmasság, ügyféltámogatás és integrációs lehetőségek alapján választani szolgáltatót.